mandag 28. januar 2013

Med blanke ark

Her har det vært en laaaang pause fra alt som heter blogging, men nå håper jeg å gjøre comeback sakte men sikkert :) Det har jammen skjedd mye siden jeg var her inne sist, så her kommer en liten oppsummering. Linnea har blitt stor jente, snart 2 1/2 år! Ho er en rasende festlig liten snuppe, med masse humør og sterke meninger :)
Mens hverdagen har gått sin gang med jobb og barnehage, har vi så smått begynte i huset på Kortmyr. Det er et gammelt hus som må totalrenoveres innvendig. I og med at vi bor 45 min. unna huset blir det vanskelig for oss å få gjort noe annet enn i helgene, så derfor har vi en snekker som jobber for oss i ukene. Vi har allikevel lagt ned masse jobb i huset så langt i form av rydding, kasting, riving og brenning. Vi har skrelt huset innvendig lag for lag helt inn til tømmeret i den eldste delen, og det har vært en spennende prosess å se husets historie komme gradvis frem.

Tenkte jeg skulle presentere huset aller først, slik det stod da arbeidet startet. Det består av en eldre og en nyere del, og har derfor to inngangsdører. Frodes bestemor bodde i den ene delen, mens han med hans familie bodde i den andre delen. Huset har ca 20 år gamle husmorvinduer som skal skiftes og kledningen trenger sårt til maling. Med mye kjærlighet og hardt arbeid er jeg overbevist om at dette blir et nydelig hjem som vi vil stortrives i! :)

Disse bildene er tatt mens svigermor fremdeles bodde i huset, nå har det dessverre stått tomt en god stund.

Sånn står huset nå, men det vil mest sannsynlig bli satt inn nye vinduer denne uka. Vi har valgt bondhusvinduer som huset originalt hadde, så det tror jeg vil gi huset et realt ansiktsløft. Dørene skal også byttes til helt nye og ikke minst like ytterdører :)

Ha en strålende uke!

1 kommentar:

  1. Hurra!
    Jeg trodde nesten ikke det var sant da jeg så bloggen din hadde hoppet opp på blogglista mi! Velkommen tilbake! :D

    SvarSlett