mandag 14. oktober 2013

Endelig har jeg funnet noe jeg liker til badet! :)

Det er jammen ikke lett å finne akkurat det man leiter etter, spesielt hvis man har litt meninger om hvordan ting skal være og.. Jeg har hatt store problemer med å bli fortrolig med hvordan badet i 1.etg skal se ut. Det blir det største badet vårt, og jeg har et ønske om at det skal passe sammen med resten av husets 1.etg, dvs i den nostalgiske og litt landlige stilen. Vi har gått mange runder på hva som skal opp på veggen, og har begge vært enige om at vi ikke ønsker fliser. Jeg har selv jobbet som stuepike og kan huske hvilket herk det var å vaske på flisene på badet. Det gidder jeg rett og slett ikke hjemme hos meg selv. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for de platene som skal se ut som fliser, selv om noen helt klart er finere enn andre. Det jeg har ønsket meg aller mest er sånne panelplater, men de eneste jeg har funnet er de grønne som man må male selv med våtromsmaling. Siden vi bor et godt stykke fra huset vi pusser opp, og jeg strengt tatt kun har en dag i helga til å jobbe der, ville vi miste mye tid med ett strøk pr. helg. Jeg hadde egentlig lagt fra meg hele tanken om et slikt bad, helt til jeg tilfeldigvis kom over siden til Talgø. Jeg kjenner jo til de fra møbler hos Skeidar, men ante ikke hvor mye annet de også produserer. Gleden var stor da jeg oppdaget disse fuktbestandige platene som heter SteamWall, og som kan brukes i tørre soner på bad. De har også takpanel som heter SteamSafe som kan brukes på bad. I og med at vi skal ha dusjkabinett på dette badet vil disse fungere flott på vårt bad. Jippi! :)
Disse kan man få ferdigmalt i Bomull eller de kan kjøpes umalte. Vi skal selvsagt ha de i Bomull :)

Veggpanel Skygge skrå i Bomull:



Takpanel Skygge skrå i Bomull:


Jeg fant også ut at de hadde noen flotte baderomsmøbler fra Talgø, ikke er de gærne i pris heller:)
Her er to stykker jeg har sett meg ut og som vi seriøst vurderer. Jeg liker best den siste modellen, men skulle helst sett at den var vegghengt som den øverste.

Skagen 80

Alle bilder er lånt fra Talgø

Til slutt så har vi sett mye på gulvbelegg i det siste, det er det beste valget for oss i hele huset pga takhøyde, samt at vi får flere rom med varmekabler. Vi har sett oss ut belegg fra Gerflor, de har mange flotte gulv.

Her er det vi har sett på til badet vårt i 1.etg, bildet er lånt fra Gerflor og det heter 1758 Arty Grey. Hvis du vil ta en nærmere titt finner du den her


Ha en flott uke!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar