onsdag 9. oktober 2013

Takbjelker males!

Endelig har jeg fått begynt på takbjelkene i huset! Måtte vente til vi var ferdige med all grus og støping før jeg kunne begynne på dette, så det har vært en plan på det en stund. Vi skiftet ut de gamle takbjelkene i både tvstua og finstua da vi reiv ned hele innsiden av huset, slik at vi vet at hele huset er solid når vi en gang blir ferdig. Disse har nå stått og tørket en stund, og pga temperaturendring har de også sprukket en del her og der. Dette kommer vi ikke til å gjøre noe med nå, i og med at vi ikke bor der og treet vil fortsette å bevege på seg en stund til. Vi handla med oss 10 liter heftgrunn med kvistlakk og 10 liter maling, så vi har nok for en stund :) Her er et bilder av takbjelkene i tv-stua før og nå.

FØR:


NÅ:



Jeg synes allerede det er stor forskjell på bjelkene med dette ene strøket, og det var deilig å se de bli hvite :)
Nå gjenstår det å se om jeg får malt noe mer i helga, er mulig det heller blir avretningsmasse på gulvet som prioriteres. Det er 7 cm på den ene siden av gulvet og 2 cm på den andre, så vi må rett og slett få det rett før vi skal inn med gulvbelegg og ovn. Nå har jeg i allefall kommet i gang og er godt fornøyd med det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar