lørdag 22. februar 2014

Vi har fått gulv i huset!

 
I løpet av uka som har gått har vi hatt gulvlegger i huset, men jeg har ikke fått sett det før i dag. Har selvsagt vært kjempespent, og litt misunnelig på flere andre familiemedlemmer som har fått sett det før meg.. Men i dag fikk jeg endelig ta det i øyesyn selv, og det har blitt så fint!! Vi har gått for belegg i huset, og dette er fra Texline og heter Tribecca Rustic. Jeg hadde håpet på å få tatt bilder av rommene hele og tomme slik at gulvene kom godt fram, men snekkeren hadde allerede gått i gang med dagens økt. Jeg tok litt bilder der jeg kom til, så de ble ikke helt slik jeg håpet. I løpet av dagen har vi også fått lister rundt alle vinduer og verandadøra, og det gjorde seg så. Ser plutselig så mye mer ut som et hus og det er gøy!

                                

Gulvet ser en del mørkere ut på dette bildet enn det er. Det er mer som på det første bildet, grålig og slitt i looken.

Etter at snekkeren dro i dag gikk vi i gang med en real rydderunde. Gulvleggeren kommer tilbake til uka og vi trengte å få tømt noen av rommene. Det første bildet er av trappegangen hvor vi venter på elektriker før vegger og tak kommer på plass. Når det er gjort kan vi endelig sette trappa der den skal stå og få framkommelighet opp i 2.etg igjen. Det skal blir veldig greit. Under er det bilder fra badet vårt som også har blitt rydda tomt i dag. Her skal Frode småflikke litt før gulvleggeren gjør sitt. Gleder meg til å se de flotte vegg og takplatene fra Talgø på plass sammen med gulvbelegget. Framgang gjør godt for sjela! :)





Nå er alle gulvene dekket med papp, trappa ligger på vent i finstua, og alle panelplatene ligger stablet på kjøkkenet. Etter opptelling og merking håper vi nå å ha alt klart til elektrikeren har vært der og veggene kan komme opp. Vi skal også ha inn en som skal sette inn peis på kjøkken og ovn i finstua, så nå begynner det å skje mye på kort tid. Me like :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar