tirsdag 24. juni 2014

.:Piece by piece, little by little:.


 Her har det vært fullt fokus på huset den siste tiden, og derfor har det ikke vært noe som helst aktivitet her er jeg redd. Vi har brukt alle fridager og helger, samt ettermiddager for å komme i mål med alt som må være ferdig til elektrikeren kommer første uka i juli. Frode har jobba som en helt med gulvlistene, og snekrene har gjort resten når de har vært der. Nå er alle de nye dørene satt inn og huset har fått en ny helhet over seg med glattkant og lister rundt i takene. Jeg er bare sååå fornøyd med hvordan det blir seende ut! Snuppa vår blei dessverre syk og kasta opp hele søndagen. Det er ikke noe godt for mammahjertet når ho er så slapp og ulik sitt vanlige jeg. Formen var heldigvis på topp igjen igår da ho var hjemme med pappa'n sin, og hadde det ikke vært for karantenetida kunne ho vært på plass i barnehagen igjen idag. Jeg har derfor benyttet sjansen til å gjøre litt høyst nødvendig husarbeid og blogging mens snuppa har lekt og kost seg her hjemme :)


 Inngangen;
Her har den nye inngangsdøra vår kommet på plass, det samme har skyvedøra inn til vaskerommet og gulvbelegget fra Texline.


Her ser man gangen fra døra til vaskerommet. Rommet får masse lys med den flotte glassdøra som fører inn i trappegangen.
                                     

Finstua:
Rommet har blitt så flott med den doble glassdøra, steinveggen og belisningen mot det rustikke gulvet. Når ovnen blir koblet til får den en flott glassplate foran seg.
                                      

Jeg bare elsker den gamle sjarmen i huset med de synlige bjelkene og belisningen!


Tv-stue:
Her står jeg inne i tv-stua med døra åpen inn til finstua. Muren bak døra skal pusses og males hvit, så blir rommet komplett :)

En fin løsning når man har ulike ønsker, samtidig som man kan se hva som foregår i siderommet :)




Kjøkken:
Her holder vi fortsatt på med monteringsjobben av kjøkkenet. Vi mangler benkeplatene for å kunne fullføre jobben, og de kommer i starten av juli. Hvis alt går etter planen kan vi få dette på plass men elektrikeren er der og fullfører huset. Kjøkkenet er fra Ikea og heter Bodbyn.





                   Badet:
Her er det lekre badet vårt i 1.etg, og dette er ferdig bortsett fra den rosa muren som skal males hvit. Innredningen er fra Talgø og den er både flott og har god lagringsplass.

                                                   

Dusjen vår er en showerama fra Porsgrunn Porselen og jeg storgleder meg til å teste den ut!
                                                   

Litt nærbilder av innredningen


Til helga skal jeg på en liten shoppingtur til Kristiansand for å få tak i de siste lampene før elektrikeren kommer, samt en snartur på Ikea. Det jeg gleder meg aller mest til er at jeg skal treffe Hilde og være over der fra fredag til lørdag. Skal bli så godt med en ordentlig skravlekveld med bare oss jenter, det er lenge siden sist! Ha en fortsatt flott uke!

1 kommentar:

  1. Hei! Hva har dere på veggen på kjøkkenet? Vi pusser opp og har valgt samme kjøkken. Har dere ferdigmalte panelplater? :)

    SvarSlett