fredag 8. februar 2013

Hvordan ser egentlig drømmebadet ut?

Det er faktisk utrolig mange valg man skal ta i en oppussingsprosess, og det har vært en del vanskelige avgjørelser å ta. Det er en stund til vi skal ta fatt på selve interiørbiten av badet, men det er jo deilig å drømme litt da :)
Jeg har hele tiden vært fast bestemt på at jeg ikke skal ha fliser på badet. Ja, jeg elsker metrofliser og det hadde vært så lekkert på badet, men jeg orker ikke tanken på å måtte vaske på det. Har selv jobbet som stuepike og har vasket fra meg når det gjelder flislagte bad. Det fine er jo at det har kommet et godt alternativ gjennom baderomsplater i mange utgaver. Jeg er ikke noe begeistret for de tradisjonelt utseende flisene, så jeg har funnet en litt mer diskret utgave. Den jeg foreløpig holder knappen på er denne fra Fibo Trespo som heter Casablanca Artico 1528.
Den har en diskret bord i grått mønster som jeg liker veldig godt.

                                              


Jeg er på jakt etter et gulvbelegg som dette i hvitt og lys grått sjakkmønster, men har ennå ikke funnet et som er egnet til våtrom. Noen som kan hjelpe meg og som vet om en forhandler?
 Bildet under er lånt fra Gulvdeal, og jeg må si det er utrolig lekkert. Jeg tok kontakt med dem, men fikk dessverre beskjed om at det ikke er egnet til bad. Det hadde sikkert vært stilig på et kjøkken også, men har mest lyst til å ha det på badet.

 Det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg gjerne vil ha baderomsmøbler med et landlig preg. Det er det jeg synes er finest og som nok også passer best inn i huset. Jeg har lekt litt med tanken om å bruke en gammel skjenk og felle ned en vask i den, men det har foreløpig blitt med tanken. Jeg var veldig svak for Flåren serien fra Ikea, men den har de selvsagt tatt ut av produksjon..
Jeg har funnet en serie hos Megaflis som heter Lind bad, og den liker jeg veldig godt. Har lagt ved noen bilder av de ulike møblene innen samme serie. Litt usikker på hvem jeg liker best ennå, men ønsker både servantskap og høyskap til oppbevaring.



 Så er det den mangeårige drømmen om et badekar med løveføtter, som jeg fortsatt kjemper for å få gjennomslag for i heimen;) Det er rett og slett bare så estetisk vakkert og jeg syns det passer perfekt inn i en romantisk stil. Skal det være så skal det være! Disse bildene er lånt fra Bad.no
 ...og jeg vil helst ha hvite bein!

Badekaret er selvsagt ikke komplett uten et slikt armatur, er ikke dette lekkert så vet ikke jeg!
Noen gode tips til hvordan jeg kan få gjennomslag for dette i heimen ?? Tips mottas med takk :))

Imorra blir det stor innsats i huset på oss voksne mens Linnea skal kose seg med farmor. Soverommene i 2.etg er ferdig med panelplater så nå skal vi tømme det siste som har vært midlertidig lagringsplass for ting og tang. Dette og kjøkkenet skal vi forhåpentligvis få rivd ferdig i helga slik at snekkeren kan begynne å sette opp plater der til uka.
Kommer tilbake med oppdaterte bilder av rommene så fort jeg får tid!
Ha en flott helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar