fredag 1. februar 2013

Drømmer og løs shoppingfinger...

Når husdrømmen plutselig er innen rekkevidde så begynner også drømmene og tankene om husets interiør å ta form. Jeg har vært inne på blogger og latt meg inspirere av lekre hjem, og så finnes det jo en rekke nettbutikker med masse herligheter man kan handle seg blakk på.. :) Vi har jo allerede valgt fargene som skal være i de ulike rommene i huset, hvilket jo da gjør det lettere å vite hva man leiter etter. Jeg har hele tiden hatt lyst til å ha en type liftgardin/roll-up for å ha det litt lett og luftig, samtidig som man slipper inn mye lys. Dessverre er de største vinduene større enn standardmål, så det har vært en liten hard nøtt. MEN jeg har gjort et kompromiss med meg selv da jeg fant denne lekre serien Notre Dame fra Boel&Jan. Inspirasjonsbildet er hentet derfra, og denne serien skal jeg ha på kjøkkenet mitt på Kortmyr :) Kjøkkenet jeg har tegnet til huset er Lidingø i offwhite fra Ikea med Lindsdal håndtak. Jeg fant liftgardinene til halv pris hos Sverdrup Gave og Interiør og denne varianten er hvit med grått mønster. Superlekre!




Her er en annen type fra samme serie som jeg skal ha i finstua, denne skal jeg ha sammen med liftgardinen på bildet under. Håper det blir fint :)



Dette skapet fra Home & Cottage har jeg drømt om lenge, og jeg tror det skal få plass på det nye kjøkkenet mitt. Det er utrolig lekkert og har masse lagringsplass.

Her kommer det et ras med bilder av Ektorp-serien i Svanby Grå fra Ikea. Jeg har lenge hatt lyst på denne sofaen, både fordi den er lekker og sinnsykt god å sitte i. Det er også et stort pluss at man kan vaske trekkene, spesielt når man er småbarnsfamilie. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe den hvit, men har falt helt for denne fargen. Så jeg tror det blir denne også kjøper jeg heller ekstra trekk i hvitt så jeg har noe å bytte på. Denne serien skal da få plass i finstua vår sammen med eggehvite vegger og gardinene over. Tror det blir bra jeg! :)




Imorra skal vi endelig få se hva som har skjedd i huset siden sist, gleder meg STORT!! Vet at snekkeren har bytta mange av vinduene så det blir veldig spennende.
Ha en fortsatt flott fredagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar