torsdag 21. februar 2013

Kortmyrhuset - framgang på kjøkkenet

På onsdag fikk jeg endelig tatt en sniktitt på hvordan kjøkkenet har blitt, skal love deg jeg har vært spent og nysgjerrig! Det har nå kommet opp veggplater og vi kan se hvordan rommets endelige form kommer til å bli. Hvis du ikke husker utgangspunktet kan du oppfriske minnet ved å trykke HER
På veggene har vi valgt Skagen grå med skygge profil, og i taket  mellom bjelkene kommer det v-fas plater i eggehvitt. De trefargete bjelkene skal males hvite når de har stått og tørket en stund, og vi har planer om å tette igjen åpningen slik at det ikke blir innsyn på oversiden.

                                

I den innerste delen vil vi ha hoveddelen av kjøkkeninnredningen, og på høyre side fra veggen og mot den ene bjelken vil det komme en kjøkkenøy. Den skal kun være en arbeidsbenk og jeg gleder meg vilt til å slå meg løs på et større kjøkken!
Valget av kjøkken har falt på Lidingø fra Ikea i offwhite med Lindsdal håndtak. Føler at det vil passe bra inn i huset :)

Her er veggen ut mot Finstua, og nå er den gamle døråpningen historie. På denne veggen håper jeg å få et stort framskap med god lagringsplass.

Her foran det store vinduet skal vi ha vår spiseplass, og jeg er for øyeblikket på jakt etter et nytt spisebord. Har behov for å ha et bord vi kan utvide slik at det kan bli plass til hele familien ved festlige anledninger. Gleder meg sååå til å feire vår første jul i huset!

Drømmer om å sette opp verandadøra en sommerdag og tusle barbeint ut i solvarmen med en kopp te i hånda:)


Det skjer litt mer i huset nå også, snekkeren er i gang med å legge takplatene i stuene våre. Her har jeg tatt bilde i Tv-stua hvor taket når er ferdig. Idag kommer taket opp i Finstua, og så står nok veggene på soverommet vårt for tur. Frode gjør isoleringsjobben selv så kjøkkendelen må taes i helga slik at taket kommer opp i løpet av neste uke.

Her er det siste synlige bevis fra de opprinnelige veggene i huset. Dette er fra døråpningen mellom de to stuene våre. Har blitt ganske massive vegger etter at de har blitt rettet, etterisolert og platet.

I helga håper jeg å få rydda og sopa litt godt i stuene, det blir forferdelig masse støv og rot mens arbeidet pågår. 

1 kommentar: