lørdag 5. mars 2011

Gamle skatter fra Bråten 1

Jeg tenkte jeg skulle vise fram noen av mine skatter over de neste dagene, noen loppiskupp, noe arvet og noe fått. Alle betyr veldig mye for meg, og jeg gleder meg til de skal få komme til sin rett i vårt nye hus på landet :) Jeg har valgt å begynne med 3 ting som jeg har fått fra gården som min svigermor har vokst opp på. Denne blei tømt ifjor sommer, og da dukket det opp manger herligheter skjult i skaper og kotter. Reine himmelriket spør du meg! :)

***
Først ut er en mandelkvern som dukket opp i kjøkkenskapene, og den er faktisk veldig velholdt. Elsker den klare blåfargen, denne skal få en hedersplass på kjøkkenet :)


Dette er et eldgammelt vingebord som stod studd vekk i annen etasje i huset. Det er tydelig spor etter å ha vært markspist i bordplata, men det syns jeg bare er sjarmerende. Forutsatt at de nå er døde selvfølgelig..

Her er bordet i sin fulle lengde

I bordplata er disse gamle naglene

Det dukket opp ikke mindre enn tre slike styrkejern i et lite kott, og snille Roy gav meg det ene :) 

Det er ganske så tungt og bærer tydelig preg av tidens tann :)

Fortsettelse følger... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar