søndag 6. mars 2011

Gamle skatter fra Bråten 2

Her kommer 3 nye skatter fra samme sted som i forrige innlegg, disse har jeg også vært så heldig å få :)

***
Den første er som dere sikkert ser, en kaffikvern. Den er ganske så slitt i rødfargen, og den har flagna litt av der jeg tror det har stått et merkenavn. På baksiden har det gått ei treflis av kanten, men det bryr jeg meg ikke om :)

Sjarmerende slitasje på skuff og knott. Liker veldig godt at det synes at den har vært brukt, da bor det masse historie i den, hvilket er spesielt koselig å tenke på når den kommer fra svigermors barndomshjem :)

Her har jeg vært så heldig å få en tallerkenhylle som har hengt på kjøkkenet i alle sine dager. Den har fått et nytt strøk med sens maling, jeg har nemlig tenkt å bruke den som bokhylle på rommet til Linnea. Denne har onkelen til min svigermor snekret, så denne er jeg også veldig glad for :)

Til slutt har jeg en "höydare" å vise fram. Jeg har et svakt punkt for toalettkommoder, og da jeg blei ropt opp i annen etasje av mannen min for å se på noe, mistet jeg nesten pusten da jeg kom inn i rommet. Den er riktignok ikke pen i fargen, men det gjelder jo å se potensialet - og du så lekker den kommmer til å bli!

Her er ser fargen litt blassere ut, men den er en sånn passe gyslig brunorange farge, og den er malt over alt som er av nøkkelhull og håndtak.. Ikke veldig lett å få skrapa fri for maling med andre ord :/

Har allerede begynt på grovarbeidet, den har vært dynket i diesel to ganger, for å være sikker på at ingenting lever inni der fremdeles. Når det var tørket demonterte jeg hele greia og la speilet på et trygt sted. Planen er å benytte hvert ledig øyeblikk til sommeren å stå i garasjen og male :) Så får vi se hvor lett det blir med ei liten ei på under ett år..
Psst! Hvis du syns det er litt rotete rundt bildene, og i speilet over, så står alt i en garasje med MYE annet rart..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar