mandag 14. mars 2011

Utfordring hos Anetteshus: Min favoritt

Da har jeg med varsomhet plukket fram en skatt fra skjenken for å få knipset noen bilder til utfordringen hos Anetteshus. Dette er meg veldig kjært, og er absolutt en av mine favoritter. Dette har min oldemor og min mormor hatt før meg, og da mormor gikk bort var jeg så heldig å få lov til å arve dette.
*
*
Det er et kaffeservice, og det er veldig skjørt. Det er nesten litt skummelt å ta i det, er så redd for å knuse noe.
*
Hele sevicet har gjennomgående rosedekor. Koppene har en rose på hver side, samt en innvendig. Skålene har 4 rosemotiver og asjettene har tre store og tre små.
*
*
Servicet er laget av Rosenthal og selve designet heter Pompadour. Jeg har forsøkt å finne dette mønsteret for å gjøre det komplett, men har fremdeles ikke lykkes. Jeg har et fullt sett til 13 stk, samt tre ekstra skåler.
*
Servicet inneholder også denne lekre sukkerskålen og fløtemugga under. Alt er fremdeles like helt :)
*
*
Takk for besøket og velkommen igjen!

1 kommentar:

  1. Tusen takk for herlig kommentar! Og ja, vi burde være flinkere til å være ærlig og åpen om ting! Jeg var litt nervøs da jeg la ut dette innlegget, for hva ville familien si? Enn så lenge har de ikke sagt noe... så enten har de ikke lest det, eller så må de fordøye det litt, at jeg lufter våre problemer på denne måten. ;)

    Nydelig service! Jeg er også så heldig at jeg har arvet et Bawaria kaffeservice etter min farmor, som arvet det etter sin tante. Og de har begge klart å holde det i perfekt stand, så jeg er LIVREDD for å bruke det. Tenk om jeg knuser! :S
    Så servicet er mitt nydeligste skapfyll. ;)

    Klem fra meg... som også trenger å lufte tærne. :)

    SvarSlett